12 Kwiecień 2024

6 sposobów, aby odmienić swoje biuro

img

Aranżacje wnętrz

6 sposobów, aby odmienić swoje biuro


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Magiczna szóstka", która sprawia, że ludzie czują się dobrze w swojej pracy?
To solidna podstawa i świetny wstęp do zorganizowania nowego biura lub przekształcenia starego w komfortowe miejsce pracy, w którym ludzie czują się jak w domu, są wydajni i szczęśliwi.

1 Właściwe biurko

Dobre biurko powinno być dostosowane do pracy, która jest wykonywana i ułatwiać użytkownikowi korzystanie z niego. Przykładowo, pracownik może wygodnie korzystać z notebooka na biurku z małym blatem. Jeżeli jednak korzysta on z wielu dokumentów, przegląda akta, sięga do segregatorów itp. musi mieć wystarczająco dużo miejsca na biurku.

Na komfort pracy wpływa również możliwość regulacji biurka. Im większy zakres, tym lepiej. Ale to nie wszystko. Nowoczesne biurka ergonomiczne są projektowane tak, aby były ergonomiczne i "dbały o zdrowie" pracowników. Muszą umożliwiać im pracę w trybie siedząco-stojącym. Poprawia to kondycję kręgosłupa i zwiększa efektywność w pracy.

2 Ergonomiczne krzesła biurowe

Ergonomiczne krzesło, czyli fotel biurowy, to temat gorący i znany od dawna. Projektanci ciągle tworzą nowe i lepsze projekty takich mebli. Poprawia to nie tylko aspekty estetyczne, ale również ergonomiczne pracy biurowej. Niewygodne siedzenie może powodować, że pracownicy stają się zdezorientowani, rozproszeni i sfrustrowani.

Nowoczesne ergonomiczne krzesła biurowe są zazwyczaj obrotowe (krzesło biurowe bez kółek lepiej sprawdza się w salach konferencyjnych, a nie w 8-godzinnym dniu pracy). Można je regulować pod każdym względem (wysokość i nachylenie siedziska, nachylenie podłokietnika, nachylenie zagłówka, podparcie lędźwiowe itp.) Jest zaprojektowany tak, aby "wymusić" na użytkowniku prawidłową pozycję ciała.

3 Utrzymanie porządku w dokumentach - szafy i półki

Ważne jest, aby utrzymać porządek w biurze, nie tylko ze względów estetycznych, ale również praktycznych i wizerunkowych. Ludzie są bardziej podatni na rozproszenie i zmęczenie, jeśli w ich miejscu pracy jest zbyt dużo bałaganu. Zagracone biurko i zagracone otoczenie wokół niego, wraz z ogólnym nieporządkiem, może przekładać się na "bałagan mentalny".

W biurach, w których przechowuje się duże ilości dokumentów, niezbędne są odpowiednie szafy, regały i pojemniki. Dokumenty, które są poufne powinny być przechowywane w zamykanych szafach. Jeśli jednak szukasz podręcznych dokumentów, dobrym pomysłem jest trzymanie ich w szufladach lub szafkach pod biurkiem. Wybór mebli powinien być dostosowany do Twoich konkretnych potrzeb. Należy jednak wziąć pod uwagę również przestrzeń do przechowywania.

4 Strefa relaksu i przestrzeń do odpoczynku

Pracodawcy powinni zapewnić pracownikom strefę chilloutu w miejscu pracy. To nie jest moda, ale konieczność i zdroworozsądkowe posunięcie. Pracownicy, którzy są dobrze wypoczęci, niezależnie od tego, czy mają szansę na spokojną drzemkę w pracy, czy krótką przerwę w biurowej strefie relaksu, pracują efektywniej i wykazują większą motywację niż ci, którzy się nie wysypiają.

Dobrze zaprojektowany chillout room może pomóc Ci "zresetować" umysł i pozwolić pracować bardziej kreatywnie, wydajnie i "po czasie". 8-godzinny dzień pracy bez przerw na relaks jest ponad ludzkie możliwości. Ludzka zdolność do efektywnej pracy jest ograniczona do 5 do 6 godzin dziennie. Warto o tym pamiętać, urządzając biuro lub organizując pracę w firmie.

5 Ścianki działowe - komfortowa praca w otwartych przestrzeniach

Ścianki działowe (mobilne/desktopowe, dźwiękoszczelne itp.) Ścianki działowe są koniecznością w biurach typu open space, gdzie wiele osób pracuje w jednej przestrzeni. Można je wykorzystać do stworzenia strefy prywatności i ciszy wokół stanowiska pracy. Są one niezwykle uniwersalnym elementem wyposażenia.

6 Rośliny w biurze - zielone kwiaty doniczkowe

Prawdziwy lukier na szczycie - żywa zieleń w Twoim biurze! Jest piękna, zdrowa i bardzo przyjemna. Duża ilość zielonych, liściastych, doniczkowych kwiatów w pracy wywołuje efekt WOW. Poprawiają jakość i ilość powietrza w biurze, koją wzrok zmęczonych pracowników, uspokajają ich skołatane nerwy i pochłaniają szkodliwe substancje z zewnątrz. [tutaj link do bloga o roślinach w miejscu pracy].

Są to najlepsze kwiaty do wnętrz biurowych, ponieważ są łatwe w pielęgnacji (wytrzymują długie okresy bez wody i nie przeszkadza im mała ilość światła). Architekci wnętrz biurowych polecają: altany; fikusy; naparstnice; zamiokulkasy. Łatwiej pracuje się w urządzonym przez nie wnętrzu i popełnia mniej błędów.

Gratulujemy, jeśli udało się Państwu skompletować listę kontrolną. To jest najważniejszy etap. Dalej może być już tylko gorzej. Nie trać czasu, jeśli nie masz wszystkiego zrobionego w pracy.

 


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz