30 Styczeń 2023

Podstawy bezpieczeństwa i higieny pracy w biurze

img

Aranżacje wnętrz

Podstawy bezpieczeństwa i higieny pracy w biurze


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Zarządzanie zdrowiem i bezpieczeństwem w biurze może wydawać się bardzo kosztowne, czasochłonne, a nawet skomplikowane. Ale to jest łatwiejsze niż większość ludzi myśli. Ustanowienie właściwych procedur w celu zapobiegania wypadkom lub urazom pracowników może przejść długą drogę w kierunku poprawy ogólnej wydajności firmy. W większości przypadków będzie to obejmowało szereg podstawowych zadań praktycznych, które nie tylko chronią ludzi przed krzywdą, ale także zabezpieczają przyszły rozwój i sukces Twojej firmy. Ważne jest, aby pamiętać, że polityka bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczy wszystkich miejsc pracy. Ponadto zarówno pracodawcy, jak i pracownicy są odpowiedzialni za wdrożenie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy dla dobra wszystkich.

Podejście, jakie przyjmiesz, będzie zależało od wielkości i charakteru Twojej firmy. Ponieważ większość czasu pracy spędza się w pozycji siedzącej, szczególnie ważne jest posiadanie odpowiednich ergonomicznych krzeseł biurowych, aby zminimalizować problemy z kręgosłupem. Biurka stojące mogą również stanowić długoterminowe rozwiązanie problemów związanych z siedzącym trybem pracy, takich jak ból pleców.

Mając to na uwadze, omówimy tutaj 8 podstaw zdrowia i bezpieczeństwa w biurze.

1. Wentylacja

Ważne jest, aby zapewnić dobrą wentylację w biurze. Wiąże się to z zainstalowaniem skutecznego systemu wentylacji lub utrzymaniem regularnego dopływu czystego, świeżego powietrza. Będzie to długa droga do zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych wśród pracowników, a następnie zmniejszyć częstotliwość nieobecności pracowników. Niska jakość powietrza może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych, z objawami takimi jak chrypka i świszczący oddech, kaszel, infekcje dróg oddechowych, senność, ból głowy, zmęczenie psychiczne, wysypka, suchość skóry, zawroty głowy, nudności oraz podrażnienia oczu, gardła i nosa. Zgodnie z przepisami Workplace (Health, Safety and Welfare) Regulations z 1992 r. należy również pozbyć się nadmiaru zanieczyszczeń w miejscu pracy, od zwykłych gruzów po szkodliwe opary.

2. Rozsądna temperatura

W Twoim miejscu pracy powinna panować odpowiednia temperatura przez cały czas. Gdy w biurze jest zbyt gorąco lub zbyt zimno, może to być dość niekomfortowe dla niektórych pracowników. Upewnij się, że temperatura jest ustawiona na poziomie, który jest odpowiedni dla wszystkich. Chociaż nie istnieje prawo określające idealną minimalną lub maksymalną temperaturę, większość ludzi zgadza się, że 16 stopni Celsjusza to najlepsze ustawienie w miejscu pracy. Jednak w środowisku biurowym może być wymagana nieco wyższa temperatura.

3. Dobre oświetlenie

Znaczenie dobrego oświetlenia w miejscu pracy jest nie do przecenienia. Źle oświetlona przestrzeń robocza może znacząco wpłynąć na zdrowie i nastrój pracowników, a ostatecznie ograniczyć ich zdolność do dobrego wykonywania pracy. W rzeczywistości badania wykazały, że praca w biurze, które jest zbyt ciemne lub zbyt jasne może prowadzić do problemów fizycznych, takich jak zmęczenie, bóle głowy i zmęczenie oczu. Możesz uniknąć tych problemów, upewniając się, że wszystkie stanowiska pracy mają wystarczającą ilość światła. Można również wyposażyć pracowników w indywidualne lampki biurkowe, które uzupełnią światło górne.

4. Porządek w przewodach

Nieokiełznane przewody w miejscu pracy mogą być niebezpieczne. Dlatego zawsze upewnij się, że wszystkie przewody telefoniczne, kable komputerowe i inne ciągnące się kable są uporządkowane. Istnieje kilka narzędzi, których możesz użyć, aby uporządkować niesforne przewody. Można na przykład użyć plastikowych opasek zaciskowych, aby pogrupować przewody lub zamocować korytko na kable pod każdym stanowiskiem pracy. Dodatkowo można rozważyć zainwestowanie w biurka z wbudowanymi systemami zarządzania kablami, takimi jak wbudowane porty kablowe.

5. Czyste przejścia

Health and Safety Executive przypisuje niedrożne przejścia do większości potknięć, które mają miejsce w miejscu pracy. Twoje biuro powinno być wystarczająco bezpieczne dla pracowników, aby mogli poruszać się po nim bez narażania ich dobrego samopoczucia. Oznacza to przede wszystkim zapewnienie, że przejścia są czyste przez cały czas. Zachęcaj wszystkich do przyjęcia mentalności "zobacz to, posegreguj to", gdzie jeśli ktoś widzi zatkane przejście, zgłasza problem komuś starszemu lub samemu naprawia problem. Skuteczny reżim sprzątania może również pomóc w zapewnieniu, że przejścia są czyste i czyste za każdym razem.

6. Wygodne stanowiska pracy

Wygodne stanowiska pracy są niezbędne, zwłaszcza jeśli pracownicy mają siedzieć w jednym miejscu przez długie okresy czasu. Dlatego ważne jest, aby każdy pracownik był wyposażony w odpowiednie meble biurowe, takie jak biurko oraz regulowane krzesło. Kolejną ważną rzeczą, którą należy rozważyć, jest sposób organizacji przestrzeni. Na przykład, ekrany komputerowe powinny być umieszczone na wysokości oczu i znajdować się w odległości około jednej ręki. Z kolei klawiatura i mysz powinny być umieszczone w bliskiej odległości, aby ułatwić pracownikowi korzystanie z nich zamiennie.

7. Wdrożenie odpowiednich rozwiązań w zakresie pierwszej pomocy

Każde bezpieczne miejsce pracy powinno być wyposażone w odpowiednie środki pierwszej pomocy. W przypadku, gdy pracownik dozna urazu lub zachoruje podczas pracy, powinien istnieć proces zapewniający, że zostanie on otoczony opieką i otrzyma pomoc medyczną tak szybko, jak to możliwe. Wypadki mogą zdarzyć się wszędzie, nawet w biurze, dlatego ważne jest, aby być w pełni przygotowanym. W miejscu pracy powinna znajdować się przynajmniej odpowiednio zapakowana apteczka pierwszej pomocy, a także wyznaczona osoba, która będzie za to odpowiedzialna. Wykwalifikowana osoba udzielająca pierwszej pomocy może okazać się przydatna. W razie potrzeby można zasponsorować jednemu z pracowników udział w zatwierdzonym szkoleniu, aby uzyskać certyfikat w zakresie pierwszej pomocy. Procedury bezpieczeństwa i higieny pracy w miejscu pracy są zróżnicowane. Jednak powyższe punkty powinny wystarczyć, aby objąć podstawy i pomóc Ci zrozumieć, w jaki sposób możesz przekształcić swoje biuro w bezpieczne, przyjemne i zdrowe środowisko dla wszystkich.

8. Zapewnij wystarczające zaplecze socjalne

Ważne jest, aby zwracać uwagę na szczęście i dobre samopoczucie swoich pracowników. Jednym ze sposobów, w jaki możesz to zrobić, jest zapewnienie im podstawowych udogodnień, które sprawią, że czas spędzony w miejscu pracy będzie bardziej komfortowy. Na przykład, w miejscu pracy powinny znajdować się sprawne toalety i umywalki, a także mydło i suszarki do rąk lub ręczniki. Ponadto pracownicy powinni mieć dostęp do miejsca, w którym mogą spożywać posiłki i odpoczywać, takiego jak pomieszczenie do odpoczynku lub kuchnia, a także do bezpiecznej, czystej wody pitnej. W niektórych przypadkach może być konieczne, aby pracownicy mieli gdzie przechowywać swoje rzeczy, takie jak ubrania, torby i płaszcze, jeśli w grę wchodzi specjalny uniform. Oczywiście, powinno to być wyposażone w prywatną strefę, w której pracownicy mogą się przebrać.

 


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz