21 Listopad 2024
Biurka z ławką to świetna opcja dla elastycznych przestrzeni biurowych.
Meble do biurka obsługi klienta. Uwagi do rozważenia
Czego nie może mieć?
Odpowiednia organizacja miejsca pracy ma ogromny wpływ na wydajność pracownika. Ta, jak wiadomo, przekłada się bezpośrednio na wyniki firmy. Warto więc zadbać o to, by dana osoba miała odpowiedni komfort. Jak to zrobić? Odpowiedź na to pytanie, a także na inne zagadnienia związane z ergonomią i organizacją stanowiska pracy odpowiemy sobie w artykule.
Ergonomia to dziedzina nauki, która ma za zadanie dostosować pracę do możliwości psychofizycznych człowieka. Tłumaczy ona również, co należy zrobić, by osoba wykonywała pracę jak najmniejszym kosztem, przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności i efektywności.
Jednym z kluczowych zagadnień jest jak najlepsza organizacja stanowiska pracy. Naukowcy i szefowie piastujący swoje stanowiska od lat zdają sobie sprawę, że zapewnienie pracownikom komfortu przekłada się nie tylko na ich zadowolenie, ale przede wszystkim na jakość ich pracy, a to przynosi wymierne korzyści firmie.
Do najważniejszych zalet ergonomicznego stanowiska pracy możemy zaliczyć poprawę nastroju pracownika, utrzymanie go w dobrym zdrowiu, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko pobrania przez niego zwolnienia lekarskiego. Na plus zaliczyć można też wzrost skupienia i pobudzenie kreatywnego myślenia. Nie trzeba chyba mówić, jaki ma to wpływ na wydajność i skuteczność pracownika.
Choć z pozoru mogłoby się wydawać, że wystarczy jedynie zainwestować w dobry sprzęt komputerowy oraz dokupić do tego wygodne biurko, a także krzesło i problem rozwiąże się sam. Niestety, nic bardziej mylnego. Dobre wyposażenie musi spełniać kilka warunków, by można było traktować je jako ergonomiczne.
Przede wszystkim zestaw musi być dopasowany do pracownika. Nawet najbardziej wygodne i drogie krzesło nie sprawdzi się, jeśli nie będzie odpowiedniej wysokości. Podobnie sprawa ma się z biurkiem.
Bardzo istotne jest także wyposażenie miejsca pracy. Wszystkie podstawowe narzędzia i materiały muszą znajdować się w zasięgu rąk pracownika. Nie ma bowiem żadnego sensu w tym, by musiał on po każdą drobnostkę przechodzić do innego pokoju.
Koniecznie należy zwrócić uwagę na ustawienie mebli oraz sprzętów:
Stanowisko pracy powinno jak najlepiej wykorzystywać światło naturalne. Pozwala to nie tylko poprawić jakość pracy, ale i zaoszczędzić na sztucznym doświetlaniu. To natomiast powinno mieć natężenie co najmniej 500 luksów. W razie potrzeby należy zastosować oświetlenie miejscowe.
Minimalna temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić co najmniej 18 stopni. Niższa jest nie tylko niezgodna z Kodeksem Pracy, ale i zwiększa ryzyko chorób. Biuro powinno być wyposażone również w klimatyzację, która zbije temperaturę w okresie letnich upałów. Należy jednak pamiętać o tym, że w przypadku konieczności wychodzenia w trakcie pracy na zewnątrz, różnica temperatur pomiędzy podwórzem a pomieszczeniem nie może być zbyt duża.
Na koniec, choć wcale nie mniej ważne... rośliny doniczkowe. Nie tylko poprawiają one jakość powietrza w lokalu, ale też poprawiają samopoczucie i kreatywność pracowników.
Jak widać, istnieje sporo prostych sposobów na to, by poprawić wydajność i komfort osób pracujących w biurze. Warto zdecydować się na ten krok. Mimo że początkowo będzie to wymagało poniesienia pewnych kosztów, inwestycja bardzo szybko się zwróci.
Zbiór porad zakupowych i pomysłów na aranżacje biura oraz najlepsze rankingi mebli biurowych. Zapraszamy!
© Copyright firmowewnetrza.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone.