20 Kwiecień 2024

Jak zaksięgować zakup mebli biurowych?

img

Jak zaksięgować zakup mebli biurowych?


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

 

Jak zaksięgować zakup mebli biurowych?

Nie da się ukryć, że meble i sprzęt biurowy to niemalże podstawowe wyposażenie firm. Co więcej, jest to często najważniejszy element majątku danego przedsiębiorstwa. Wiele osób ma wątpliwości co do tego czy meble biurowe można zaliczyć do środków trwałych, co jednak nie do końca jest uzasadnione racjonalnymi przesłankami. Jakie meble biurowe znajdują się w firmach? W jaki sposób zdefiniować środki trwałe? Czy meble biurowe można zaliczyć do środków trwałych? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Jakie meble biurowe znajdują się w firmach?

Elementy wyposażenia takie jak chociażby biurka, fotele, stoliki, krzesła, szafki, lustra czy też wieszaki znajdziemy właściwie w każdym biurze. Tego typu akcesoria spotkać można w holach reprezentacyjnych, salach konferencyjnych, korytarzach. Każdemu właścicielowi zależy przede wszystkim na tym, aby meble charakteryzowały się ergonomicznością, trwałością i funkcjonalnością. Zdecydowana część przedsiębiorstw stawia na innowacyjny styl- ma to oczywiście bezpośredni wpływ na wizerunek danej firmy. Dodatkowo świadczy to poniekąd o podejściu do danego klienta, a nawet o rzetelności i jakości usług. Z reguły zakup mebli biurowych wiąże się ze stosunkowo wysokim wydatkiem. Dla początkujących pracowników zaksięgowanie takiej operacji może wiązać się z pewnymi problemami.

płatność

W jaki sposób zdefiniować środki trwałe?

Aby nieco lepiej zrozumieć, w jaki sposób prawidłowo zaksięgować zakup mebli biurowych, w pierwszej kolejności powinniśmy zdecydować się na zdefiniowanie pojęcia środków trwałych. Otóż z całą pewnością możemy stwierdzić, że jest to pewna część firmy. Środki trwałe są częścią majątku przedsiębiorstwa i wchodzą w skład aktywów rzeczowych, które są własnością bądź współwłasnością przedsiębiorcy. Na podstawie przepisów znajdujących się w prawie podatkowym i prawie bilansowym, środki trwałe wyróżniają się znacznie dłuższym okresem użytkowania (więcej niż 1 rok). Są one kompletne, jednocześnie w pełni zdatne do użytkowania. Podatnik wykorzystuje je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Jeśli chodzi o środki trwałe, zaliczyć do nich możemy m.in. maszyny, urządzenia, nieruchomości, a także wyposażenie firmy. Takowym z pewnością są tytułowe meble biurowe. Jeśli chodzi o środki trwałe- nie obędzie się bez wprowadzenia ich do ewidencji firmy. Konieczne jest także ich wycenienie, innymi słowy określenie wartości początkowej. Można to określić na podstawie ceny nabycia, wartości rynkowej, kosztu wytworzenia, wyceny.

Czy meble biurowe można zaliczyć do środków trwałych?

Wiemy już, czym dokładnie są środki trwałe, a także jakie meble biurowe najczęściej znajdują się w przedsiębiorstwach. Warto teraz zastanowić się chwilę nad tym czy wcześniej wspomniane elementy wyposażenia można zaksięgować jako meble biurowe. Jakbyśmy jeszcze raz zwrócili uwagę na definicję środków trwałych, na podstawie polskiego prawa moglibyśmy wywnioskować, że do tej grupy zaliczyć możemy różnego rodzaju towary. Jednak wśród nich są również meble biurowe- wbrew pozorom są one niezwykle popularnym składnikiem majątkowym. Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby zaliczyć je do środka trwałego, o ile spełniają kryteria, które opisywane były w drugim akapicie artykułu. Pamiętajmy jednak o tym, że środek trwały musi być kompletny, w przeciwnym wypadku będzie on przynależał do grupy "środki trwałe w budowie". 


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz