30 Styczeń 2023

Pięć rzeczy, o których musisz pamiętać przy dekorowaniu biura: Jak udekorować

img

Poradnik zakupowy

Pięć rzeczy, o których musisz pamiętać przy dekorowaniu biura: Jak udekorować


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Można zadbać o to, by pracownicy byli zaangażowani w rozwój firmy, by czuli się związani z marką, pobudzić kreatywność w pracy, zwiększyć satysfakcję i wydajność pracowników, a także sprawić, by chętnie odwiedzali firmę i czuli się dobrze w swojej pracy. Jest to możliwe dzięki przemyślanej aranżacji wnętrz. Jak urządzić biuro, aby osiągnąć te cele? Oto 5 wskazówek, które pozwolą Ci "odhaczyć" mocne>.

1. Organizacja biura, która jest dostosowana do potrzeb i musi być stosowana razem

Planując aranżację biura, weź pod uwagę aktualne trendy, ale także specyfikę i wymagania Twojej firmy, branży i pracy, którą wykonujesz, a także cechy i potrzeby Twoich pracowników.

O ile inaczej wyglądają biura dużej firmy o stałym wzroście, o tyle zupełnie inaczej wyglądają w małych firmach, które mają wolniejsze tempo wzrostu. Biuro rachunkowe i agencja reklamowa wymagają zupełnie innych wnętrz. Odmienne aranżacje sprawdzają się w przypadku prawników i informatyków.

Wraz z pracownikami zaplanuj organizację nowego miejsca pracy. Zbierz ich pomysły, oceń potrzeby, włącz ich w wybór mebli i innych rozwiązań biurowych. Unikniesz frustracji podwładnych, którzy z niepokojem czekają na odgórne zmiany.

2. Ergonomiczne stanowiska pracy powinny być dostępne przez cały czas i z każdego miejsca.

Pamiętajmy o ergonomii biura podczas urządzania firmy. Wpływa ona nie tylko na komfort pracowników, ale także na efektywność środowiska pracy. Każda inwestycja w ergonomiczne rozwiązania może przełożyć się na konkrety (zaoszczędzone pieniądze) w przyszłości. Dlaczego.

Ergonomiczne biurko może mieć znaczący wpływ na zdrowie pracowników, jeśli spędzają oni wiele godzin przy jednym biurku. Taki rodzaj pracy odpowiada przede wszystkim za bóle pleców, zwyrodnienia kręgosłupa oraz dolegliwości stawów i mięśni. Są to najczęstsze przyczyny absencji chorobowych w firmie.

Możesz zadbać o zdrowie swoich pracowników i zapewnić im ergonomiczne biurka i krzesła. Stand Up to biurko, które umożliwia zmianę pozycji i pracę na stojąco lub siedząco.

3. Nic stałego, ale elastyczna i praktyczna przestrzeń biurowa

Wielofunkcyjne wyposażenie wnętrz to kluczowy trend w dzisiejszej organizacji biura. Takie rozwiązania pozwolą Ci szybko i łatwo przekształcić przestrzeń biurową tak, aby odpowiadała aktualnym potrzebom.

W osiągnięciu tego celu mogą pomóc meble mobilne oraz systemy modułowe z elementami. Dzięki nim można stworzyć struktury wspierające pracę indywidualną lub zespołową, ułatwiające kontakt i wymianę informacji między pracownikami lub odwrotnie - samodzielną pracę w skupieniu.

Kolekcja mebli pracowniczych Flexido to szeroka gama kształtów, bogata kolorystyka, ponadczasowe wzornictwo oraz pełna elastyczność w budowaniu aranżacji, którą można dostosować do aktualnych potrzeb i zmian w firmie. Dzieje się to bez dodatkowych kosztów i z zachowaniem ergonomii biura.

4 sposoby na zwiększenie efektywności i kreatywności w pracy

Motywatory finansowe mogą stymulować zarówno ogólne zaangażowanie, jak i indywidualną produktywność pracowników. Można jednak zachęcać do produktywności pracowników również poprzez bodźce finansowe.

Warto zainwestować w dobrze wyposażoną kuchnię, jadalnię i chillout room. Dzięki temu mniej więcej co godzinę i kwadrans wszyscy będą mogli się zrelaksować, co zwiększy efektywność pracy.

Z badań Compass & Partner wynika, że tylko 36% czasu pracy w biurach (czyli pracy biurowej) jest faktycznie wykorzystywane efektywnie. Wynika to z trudności w skupieniu się, braku przerw i odpowiedniej strefy relaksu. Te straty można znacznie ograniczyć inwestując w przemyślaną aranżację biura.

5. Praca w domu i "zadomowienie się" w pracy są obecnie normą

Ten trend staje się rzeczywistością. Musisz zaoferować pracownikom pracę zdalną przez X ilości dni w roku, aby być konkurencyjnym pracodawcą i przyciągnąć dobrych pracowników. To słaby motywator i bardzo niewielki wyróżnik na dzisiejszym rynku. Musisz pójść dalej...

A

Dobrym pomysłem jest "udomowienie", a przynajmniej udomowienie części socjalnej biura. Hitem są przytulne, udekorowane kwiatami wnętrza, w których można poczuć się jak w domu.

Wybierz naturalne kolory i faktury, miękkie tkaniny, obłe kształty, ciepłe światło i relaksującą muzykę. Nie musisz bać się dodatków, takich jak nastrojowe lampy podłogowe i fotele bujane, wzorzyste obicia mebli czy pufy, poduszki i półki na książki.

Źródła

  • https://www.prawo.pl/kadry/odpowiednia-aranzacja-biura-pozytywnie-wplywa-na-zadowolenie-z-pracy,286024.html
  • http://www.egospodarka.pl/149346,5-trendow-biurowych-na-ktore-warto-zwrocic-uwage,1,39,1.html
  • https://raportplacowy.pl/2017/07/28/absencja-pracownikow-jeszcze-choroba-czy-juz-ucieczka/
  • https://www.dezeen.com/2017/11/24/office-interior-design-studio-workspace-hammock-nap-room-pinterest-roundup/
  • https://czasnawnetrze.pl/wnetrza/pomieszczenia/gabinet/49839-trendy-w-wyposazeniu-biur
  • http://www.mikomaxsmartoffice.pl

Piotr ŚwitańskiKey
Account Manager Mikomax

Z branżą handlową jestem związany od ponad 10 lat. Od ponad trzech lat moja kariera rozwija się w Mikomax Smart Office. Zaczynałem jako specjalista ds. sprzedaży na rynkach zagranicznych, ale obecnie jestem specjalistą ds. sprzedaży. Od początku mojej kariery zawodowej należę do Działu Umów. Od dwóch lat współpracuję z klientami korporacyjnymi. Niedawno zostałam certyfikowanym przez IPMA Project Managerem. JAKOŚĆ to moja główna wartość w biznesie.


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz