24 Kwiecień 2024

Oto 3 najważniejsze aspekty ergonomii w środowisku biurowym

img

Poradnik zakupowy

Oto 3 najważniejsze aspekty ergonomii w środowisku biurowym


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Ponad połowa pracowników oczekuje wsparcia dla swojego samopoczucia i zdrowia. To drugie miejsce pod względem ważności, ważniejsze niż wynagrodzenie. 82% respondentów twierdzi, że ich pracodawca musi widzieć ich jako ludzi, a nie tylko pracowników.

Coraz ważniejsze staje się utrzymanie zdrowego stylu życia.

Ergonomia w miejscu pracy - tl:dr

  • Trzy podstawowe zasady ergonomii to: Dostosuj biurko każdego pracownika, aby promować zdrową postawę, zainwestuj w biurka, które mogą być używane do pracy stojącej i siedzącej, rób częste przerwy
  • Podczas pisania stopy powinny leżeć płasko na ziemi, górna część ciała powinna być zrównoważona na górze bioder, ramiona powinny być rozluźnione, łokcie powinny tworzyć kąt 90 stopni podczas pisania, a dłonie powinny być w jednej linii z przedramionami. Twoje oczy będą z łatwością patrzeć na ekran.
  • Aby osiągnąć optymalną ergonomię, czyli komfort i zdrowie, umieść ekran na wysokości ramion i bezpośrednio przed sobą. Pochyl go, aby zmniejszyć odblaski i dostosuj jego wysokość tak, aby jego górna linia znajdowała się na wysokości Twoich oczu lub nieco pod nimi.
  • Zachęć każdego, kto odczuwa ból w ręce sterującej myszką, aby często zmieniał rękę, jeśli czuje napięcie lub ból.
  • Miękkie pisanie może być korzystne dla członków zespołu, którzy odczuwają dyskomfort w palcach. "Ostre" pisanie na klawiaturze może również powodować problemy z układem mięśniowo-szkieletowym.
  • Ergonomiczne biurko, takie jak STAND UP R, pozwala użytkownikowi na swobodne poruszanie się w różnych pozycjach podczas pracy. Zapobiega to statycznemu obciążeniu, które może prowadzić do zmęczenia, a nawet urazów.

Ergonomia to jeden z najlepszych sposobów wspierania dobrego samopoczucia pracowników.

Każdy członek zespołu powinien mieć ergonomiczne biurko. Wybierz biurka o regulowanej wysokości, aby zapewnić maksymalną mobilność. Zachęcaj do robienia przerw i promuj zdrowe nawyki w pracy. Te trzy elementy tworzą solidne podstawy.

Ważne jest, aby zwrócić uwagę na ergonomię, ponieważ wszystko zależy od pracownika. Biurko można dostosować do preferowanego stylu pracy. Wspomaganie swobody pracy z pozycji siedzącej. Kultura organizacji powinna zostać napisana na nowo, aby nadać odpoczynkowi priorytet i zachęcić wszystkich do robienia przerw w ciągu dnia. Skupiamy się na ergonomii, ale nie na pojedynczym pracowniku. Jest to jedyne słuszne podejście.

- mówi Eliza Donek, Product Manager, Mikomax.

Podstawy ergonomii #1. Aby uzyskać zdrową pozycję do pisania, dostosuj biurko każdego pracownika.

O prawidłowej ergonomii świadczy odpowiednia postawa przy biurku. Siedzenie w niewygodnej pozycji może zwiększyć ryzyko wystąpienia bólu dolnej części pleców i rwy kulszowej. Dlatego ważne jest stosowanie ergonomii, aby zapewnić sobie "właściwe" siedzenie.

Jaka jest zdrowa pozycja do pisania na klawiaturze (siedząca)

Twoje stopy powinny leżeć płasko na ziemi. Twoje biodra są nieco wyżej niż tułów, szyja i głowa. Twoje ramiona powinny być rozluźnione. Twoje łokcie powinny być pod kątem 90 stopni. Dłonie powinny znajdować się w jednej linii z przedramionami podczas pisania na klawiaturze. Dzięki temu Twoje oczy widzą wyraźnie ekran.

Ergonomia to przede wszystkim postawa. Może ona zapobiec wszystkiemu, od bólu pleców po bóle głowy. Poprawia pojemność płuc i oddychanie, co ma wiele korzyści. Może również zwiększyć Twoją pewność siebie. Ma wpływ nie tylko na to, jak się czujesz, ale także jak myślisz. Informacje są przetwarzane inaczej, gdy twoje ciało jest wyrównane.

- mówi Eliza Donek, Product Manager, Mikomax.

Dlaczego postawa ciała jest ważna podczas pisania?

70% ludzi spędza swój dzień pracy pisząc na klawiaturze. Dobra postawa to powszechna uprzejmość podczas pisania na klawiaturze. Chroni ona plecy przed naprężeniami i bólami powodowanymi przez górne partie ciała i pozwala zachować dobrą kondycję. Gdy masz dobrą postawę, żaden mięsień nie jest w stanie zrekompensować nienaturalnego, niezdrowego luzu w innym.

Zapobieganie urazom powtarzającym się (RSI) i zaburzeniom kumulacji urazów (CTD).

Jeśli Twoja postawa jest dobra, oznacza to, że jesteś w neutralnej pozycji. To taka, która nie obciąża nadmiernie Twojego ciała i jest, innymi słowy, wygodna. Zła postawa może zwiększyć szanse na rozwój zapalenia stawów, zapalenia ścięgien i zespołu cieśni nadgarstka.

Wszystko zależy od tego, jak ustawisz swoje biurko.

Odpowiednia pozycja sprawia, że nie pochylasz się do przodu i nie mrużysz oczu, aby zobaczyć ekran. Twoje ciało czuje się zrównoważone i opanowane. Zespół widzenia komputerowego to stan, który dotyka 70% dorosłych. Twoje oczy mogą bez problemu skanować i interpretować zawartość monitora.

4 kroki: Ustaw swoje biurko, aby zapewnić zdrową pozycję do pisania

  1. Dostosuj wysokość krzesła tak, aby Twoje stopy nie dyndały przy ziemi. To spowoduje odcięcie przepływu krwi. W razie potrzeby użyj podnóżka. Wysokość klawiatury powinna być taka, aby podczas pisania łokcie znajdowały się pod kątem 90 stopni, a ramiona były rozluźnione. Można to osiągnąć za pomocą regulowanej podstawki pod klawiaturę. Upewnij się, że ramiona krzesła nie ograniczają ruchów podczas pisania.
  2. Monitor/ekran powinien znajdować się w odległości około ramienia od Ciebie, a Twoja twarz powinna być wyśrodkowana z przodu. Aby wyeliminować odblaski, pochyl go. Wyreguluj wysokość ekranu tak, aby górna linia znajdowała się na wysokości oczu. Ustaw jasność na komfortowym poziomie i zredukuj jak najwięcej światła niebieskiego. Ekran powinien być łatwy do odczytania bez nadwyrężania oczu lub pochylania się do przodu lub do tyłu. Do tego celu może być potrzebny monitor zewnętrzny, laptop, podstawka pod monitor lub ramię.
  3. Umieść klawiaturę tak, aby wyrównać ją z mostkiem. Podczas pisania kciuki będą opadać na środek klawiatury. Powinna ona leżeć płasko lub być odchylona od Ciebie. Kąt nachylenia do góry może powodować obrzęk nadgarstka i ewentualnie ból, zmęczenie i drętwienie.
  4. Mysz powinna znajdować się na tej samej wysokości co klawiatura lub blisko niej. Podczas korzystania z myszy ramię powinno znajdować się w wygodnej pozycji. Należy upewnić się, że mysz jest wygodnie dopasowana do dłoni i umożliwia wygodny chwyt. Może być za mała, jeśli podczas korzystania z myszy palce znajdują się zbyt blisko siebie. Mysz może być zbyt duża, jeśli rozłożysz palce. Takie przypadki mogą powodować zmęczenie i dyskomfort w nadgarstku, łokciu i palcach.

Lista kontrolna OSHA dotycząca oceny ergonomicznej zawiera więcej szczegółów.

Czy Twoi pracownicy mają problemy z nadgarstkami/rękami?

Każdy, kto używa myszy z napięciem lub bólem w dłoniach, powinien często zmieniać ręce. Zachęcaj kolegów z zespołu do ćwiczenia miękkiego pisania na klawiaturze, jeśli odczuwają dyskomfort palców. Objawy mięśniowo-szkieletowe mogą być również spowodowane "twardym" pisaniem na klawiaturze.

#2: Podstawy ergonomii. Zainwestuj w stacje robocze o regulowanej wysokości.

Obciążenie statyczne ma miejsce, gdy siedzisz lub pracujesz w tym samym miejscu przez długi czas lub wykonujesz te same małe ruchy, takie jak klikanie lub przewijanie przez wiele godzin. Obciążenie statyczne męczy ciało i zużywa je, zwiększając ryzyko wystąpienia RSI (łokieć tenisisty) i CTD (ograniczony uraz kręgosłupa).

Nasz układ mięśniowo-szkieletowy pozwala nam się poruszać. Został zaprojektowany z myślą o ruchu.

Eksperci w dziedzinie ergonomii twierdzą, że kolejna pozycja jest najwygodniejsza. Z punktu widzenia ergonomii, dobrym wyborem jest biurko z regulacją wysokości, takie jak STAND UPR. Dzięki niemu użytkownik może łatwo przechodzić między różnymi pozycjami podczas pracy.

#3 Podstawy ergonomii: Zachowaj wygodę podczas robienia przerw.

Stres nie jest problemem w pracy czy w życiu. Jest nim słaba regeneracja stresu. Regenerację należy zaplanować i uczynić ją priorytetem w naszym codziennym życiu. Oznacza to robienie przerw w pracy, aby rozprostować nogi, oprzeć nadgarstki lub po prostu wpatrywać się w przestrzeń.

- Eliza Donek, Product Manager, Mikomax.

Ergonomia to optymalizacja naszych środowisk pracy i wzorców zdrowia. Jej celem jest harmonia. Dobre samopoczucie. Wyższa jakość. Przerwy są ważnym elementem tej układanki. Przerwy poznawcze pozwalają odpocząć mózgowi, ale przerwy fizyczne pozwalają zresetować ciało i umysł. Obie są ważne.

1. Odejdź... od biurka

Ruszaj się. Porozmawiaj z przyjacielem przez 5 minut i przejdź się. Rozciągnij zginacze bioder, siedząc w salonie. Rób pompki na tarasie. Zażywaj słońca. Powoli kucnij lub lonżuj serię razy. Użyj stabilnego krzesła, aby rozciągnąć triceps. Uginanie łydek: Ruch to ruch.

2 Miej oczy otwarte

Stosuj zasadę 20-20-20. Przez 20 sekund patrz na obiekt znajdujący się co najmniej sześć metrów (20 stóp) od Ciebie. Zmniejszy to zmęczenie oczu. Pamiętaj o mruganiu, gdy pracujesz. Praca na komputerze może spowodować, że ludzie będą mrugać 5x rzadziej, co może prowadzić do zaczerwienienia, suchości oczu i niewyraźnego widzenia.

3. Daj odpocząć swoim nadgarstkom (i dłoniom)

Pracownicy umysłowi uważają swoje nadgarstki i dłonie za narzędzia. Muszą one robić przerwy po długich okresach użytkowania, tak jak wszystkie inne części ciała. Ich mięśnie i ścięgna mogą stać się zbyt napięte i podatne na urazy, jeśli pozostaną w stanie napięcia.

4 Relaks

Nawykowe utrzymywanie napięcia może powodować wiele dyskomfortu i bólu. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, ile napięcia mamy w sobie. Zanim wrócisz do pracy, poświęć chwilę na spowolnienie pracy swoich mięśni.

5 - Ćwicz przy biurku

Przez kilka minut możesz zresetować jeden obszar swojego ciała. Nie musisz nawet wstawać od biurka. Wystarczy jakikolwiek ruch. Zwykły obrót szyi lub podniesienie podbródka może pomóc w uwolnieniu napięcia. Sprawdź listę ćwiczeń przy biurku Uniwersytetu Michigan (pod "Ćwiczenia przy komputerze"), aby uzyskać kilka pomysłów.

Bądź przykładem dla innych. Rób przerwy, tak aby stało się to nawykiem.

Kultura pracoholizmu została wygaszona. Zastępuje ją kultura, która ceni sobie odpoczynek. Twoja siła leży w modelowaniu zdrowego cyklu pracy/odpoczynku poprzez robienie przerw. Twoi pracownicy będą szczęśliwsi i bardziej wydajni, jeśli pozwolisz im na robienie własnych przerw.

Jak to brzmi dla Ciebie?

Ergonomia w miejscu pracy - tl:dr

  • Trzy podstawowe zasady ergonomii to: Dostosuj biurko każdego pracownika, aby promować zdrową postawę, zainwestuj w biurka, które mogą być używane do pracy stojącej i siedzącej, rób częste przerwy
  • Podczas pisania stopy powinny leżeć płasko na ziemi, górna część ciała powinna być zrównoważona na górze bioder, ramiona powinny być rozluźnione, łokcie powinny tworzyć kąt 90 stopni podczas pisania, a dłonie powinny być w jednej linii z przedramionami. Twoje oczy będą z łatwością patrzeć na ekran.
  • Aby osiągnąć optymalną ergonomię, czyli komfort i zdrowie, umieść ekran na wysokości ramion i bezpośrednio przed sobą. Pochyl go, aby zmniejszyć odblaski i dostosuj jego wysokość tak, aby jego górna linia znajdowała się na wysokości Twoich oczu lub nieco pod nimi.
  • Zachęć każdego, kto odczuwa ból w ręce sterującej myszką, aby często zmieniał rękę, jeśli czuje napięcie lub ból.
  • Miękkie pisanie może być korzystne dla członków zespołu, którzy odczuwają dyskomfort w palcach. "Ostre" pisanie na klawiaturze może również powodować problemy z układem mięśniowo-szkieletowym.
  • Ergonomiczne biurko, takie jak STAND UP R, pozwala użytkownikowi poruszać się swobodnie i bez przerw podczas pracy. Zapobiega to statycznemu obciążeniu, które może prowadzić do zmęczenia, a czasem nawet do urazów.


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Biurko mdd Ogi A Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Fotel Profim Sorriso 10V fotel Kup teraz