23 Listopad 2024
Biurka z ławką to świetna opcja dla elastycznych przestrzeni biurowych.
Meble do biurka obsługi klienta. Uwagi do rozważenia
Czego nie może mieć?
Środowisko pracy i komfort pracowników mogą mieć znaczący wpływ na ich motywację i wydajność. Współcześni pracodawcy konkurują o najlepszych specjalistów na rynku. Zależy im nie tylko na najwyższym wynagrodzeniu, ale również na aranżacji swojego biura.
Choć czasem jest to spora inwestycja, to jednak warta poniesionych kosztów.
Okazuje się, że oszczędzanie na pozornie nieistotnych rzeczach i oszczędne urządzanie przestrzeni biurowej nie opłaca się. Jeśli miejsce pracy nie jest przyjemne, nie oferuje nowoczesnych i ergonomicznych rozwiązań, nie pozwala na odpoczynek i zadbanie o siebie, ludzie będą mniej wydajni, będą mieli problemy z koncentracją i będą bardziej zmęczeni. Otoczenie powinno sprzyjać pracy, z wygodnymi meblami i temperaturą powietrza.
Jakie meble sprawiają, że praca jest przyjemna?
Wygodne, ustawne, przyjemne dla oczu, funkcjonalne.
9 na 10 pracowników biurowych skarży się na bóle pleców. Jest to często spowodowane długotrwałym siedzeniem przy biurku komputerowym. Nie ma możliwości zmiany pozycji ciała. Takie warunki nie tylko zmniejszają zadowolenie pracownika z pracy, ale także czynią ją mniej wydajną. Pracodawcy powinni dbać o zdrowie swoich pracowników i poprawiać ich samopoczucie. W tej sytuacji biurko z regulacją wysokości jest warte swojej ceny.
Biurka z regulacją wysokości blatów w takim zakresie pozwalają na wygodne siedzenie lub stanie przy biurku. Istotne jest, aby regulacja była na tyle wygodna, aby można było zmieniać wysokość blatu szybko i bez przerywania pracy. Jest to istotne dla utrzymania dobrej kondycji układu mięśniowo-szkieletowego i krążenia. Przysłowiowe kliknięcie podnosi lub obniża blat biurka z elektryczną regulacją wysokości, możliwe są również innowacyjne biurka, które pozwalają na płynną, ręczną regulację wysokości.
Hałas w miejscu pracy ma znaczący wpływ na to, jak komfortowo czują się pracownicy i jak bardzo są wydajni. Pracownicy skarżą się na niego najczęściej. Powoduje on problemy z koncentracją i może prowadzić do rozproszenia uwagi. Niewydolna izolacja akustyczna w biurze może prowadzić do nieprzyjemnych warunków pracy i konkretnych strat dla firmy.
Powrót do punktu wyjścia może trwać nawet kilka minut, jeśli osoba straci koncentrację lub będzie rozproszona. Im bardziej człowiek jest rozproszony (np. przez kolegę rozmawiającego przez telefon obok niego lub z powodu trwającego w pobliżu spotkania), tym więcej czasu zajmuje mu wykonanie pracy. Dlatego w biurach potrzebne są strefy ciszy i wydzielone miejsca do prowadzenia spotkań lub rozmów telefonicznych. W biurach typu open space zaleca się stosowanie przenośnych boksów akustycznych z własnym oświetleniem, wentylacją i zasilaniem.
Zbiór porad zakupowych i pomysłów na aranżacje biura oraz najlepsze rankingi mebli biurowych. Zapraszamy!
© Copyright firmowewnetrza.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone.